Tájékoztatjuk pácienseinket és szerződéses partnereinket, ügyfeleinket, hogy cégünk a Hermesz Dental Kft (székhely: 9400 Sopron, Fényi Gyula utca 24., telephely: 9400 Sopron, Heimler Károly utca 10. 1/1. Ort der Datenverarbeitung) a 2018. május 25. napján Magyarországon is kötelezően alkalmazandó GDPR rendelet szabályainak megfelelő adatkezelést folytat az alábbiak szerint:
Fent nevezett vállalkozásnak egyrészt jogszabályi kötelezettsége (az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény, az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény, a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint az ezek helyébe lépő mindenkor hatályos jogszabály alapján) az adatkezelés, másrészt hozzájáruláson alapul. Az adatkezelés célja a gyógykezelés, a szerződések teljesítése, és az ezekkel kapcsolatos adófizetési kötelezettségek teljesítése.
1. Az adatkezelés során az alábbi adatok kerülnek nyilvántartásba:
Papír alapú és elektronikus nyilvántartással páciensek esetén:
- név
- nem,
- születési idő
- lakcím
- postai és
- elektronikus levelezési cím: hozzájárulás esetén
- telefonszám: hozzájárulás esetén
- egészségpénztári adatok: hozzájárulás esetén
- különleges adatok: egészségügyi adatok:
- TAJ szám
A vállalkozás más adatkezelőktől erre vonatkozóan adatot nem gyűjt. Felhívjuk figyelmét, hogy ezen egészségügyi adatok elhallgatása okozta egészségügyi kockázatot a páciens viseli, azért a vállalkozás felelősséget nem vállal. Súlyos, az emberi életet veszélyeztető fertőző betegségek szándékos eltitkolása büntetőjogi felelősséget von maga után!
A vállalkozás 16 év alatti páciensek esetén szülőt/törvényes képviselőt/gyámot tájékoztatja az adatkezelésének szabályairól, illetve az adatlapra ezen személyek aláírása szükséges.
2. Partnerek és beszállítók esetén:
- egyéni vállalkozó neve/ cég esetén képviselőjének neve
- székhely
- adószám: kizárólag természetes személy esetén van jelentősége adatvédelmi szempontból
- bankszámlaszám: kizárólag természetes személy esetén van jelentősége adatvédelmi szempontból
- céjegyzékszám,
- telefonszám: hozzájárulás esetén
- e-mail cím: hozzájárulás esetén
Ezen adatok a könyvelő felé kerülnek továbbításra.
Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása, időtartama pedig Ptk. rendelkezésein és az Art. rendelkezésein alapul.
Az adatkezelés célja a jogszabály által előírt esetleges igényérvényesítési igény miatt, illetve adófizetési kötelezettségnek való megfelelőség.
A vállalkozás a páciensek elektronikus levelezési címét azok hozzájárulása esetén kizárólag feladatai ellátása céljából (időpont egyeztetés, időszakos kontrollra figyelmeztetés) és az „érintett hozzáférési jogának” (ld lentebb) gyakorlása céljából használja, azon marketing tevékenységet csak a páciens kifejezett hozzájárulása esetén végez. A páciens kifejezett kérése esetén ezen értesítéseket a vállalkozás a megadott lakcímre küldi.
A vállalkozás a páciensek telefonszámát azok hozzájárulása esetén kizárólagosan feladatai ellátása céljából (időpont egyeztetés) használja, azon marketing tevékenységet nem végez.
A hozzájárulás megtagadása, illetve megvonása esetén a telefonszám és elektronikus levelezési cím törlésre kerül.
3. Az adatkezelés szabályszerűségéért felel a vállalkozás vezető tisztségviselője: Kovácsné Hermesz Mária ügyvezető. Elérhető az alábbi telefonszámon: +36-99-790-497.
Kovácsné Hermesz Mária a vállalkozás rendelkezésére bocsátott valamennyi adatot megismerheti, felelős a vállalkozás valamennyi adatkezelő és adatfeldolgozó tevékenységéért.
Köteles a szoftveres hozzáférés esetén erős és titkos jelszavakat alkalmazni, a jelszót illetéktelenekkel megosztani, és jogosulatlanok előtt felfedni szigorúan tilos.
Köteles rendszeresen felülvizsgálni és aktualizálni a rendelkezésre álló adatokat, annak érdekében, hogy személyes adat szükségtelenül ne kerüljön sem tárolásra, sem egyéb kezelésre. A már szükségtelenné váló adatok törlése szintén az ő felelőssége.
Feladata:
- Munkavállalók, szerződő partnerek, alvállalkozók tájékoztatása az adatvédelmi kötelezettségekről, kockázatokról és feladatokról.
- Adatvédelmi folyamatok és szabályzatok kialakítása, a folyamatok és szabályzatok rendszeres vizsgálata.
- Az érintettek megkeresésére tájékoztatás nyújtása arról, hogy a vállalkozás milyen adatait tárolja és kezeli
- Intézkedés adatvédelmi incidens esetére
- Harmadik féllel kötött olyan megállapodások vizsgálata, amely adatkezelési- és továbbítási kérdéseket vet fel.
- Együttműködés a partnerekkel és beszállítókkal, azok adatvédelmi tisztségviselőivel az adatkezelések biztonsága érdekében.
- kapcsolattartás az illetékes adatvédelmi hatósággal
- vonatkozó jogszabályok nyomon követése az adatvédelmi ismeretek naprakészen tartása érdekében
- Ellátja a GDPR és az Infotörvény, egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezéseiben meghatározott további feladatokat.
Valamennyi munkavállaló, aki személyes adatokhoz hozzáfér a megszerzett adatokat kizárólag a munkavégzése körében és céljából kezelheti, rögzítheti, tarthatja nyilván.
A munkavégzés során megszerzett adatokat a munkavállaló erre vonatkozó külön írásos engedély nélkül nem oszthatja meg arra illetéktelen személyekkel, nem teheti közzé, adatot önkényesen nem kezelhet.
A munkavállalók kötelesek valamennyi birtokukba jutott adatot biztonságosan kezelni, munkavégzésük során elővigyázatosnak lenni, és az adatvédelmi szabályzatban meghatározott feladatokat végrehajtani, melyhez a szükséges tájékoztatást megkapták.
A vállalkozás adatkezelést végző vezetője és alkalmazottja fegyelmi, kártérítési, szabálysértési és büntetőjogi felelősséggel tartozik a munkavégzés során tudomására jutott személyes adatok jogszerű kezeléséért, a vállalkozás nyilvántartásaihoz rendelkezésére álló hozzáférési jogosultságok jogszerű gyakorlásáért.
4. A vállalkozás az alábbi fizikai és informatikai védelmi eszközöket és módokat alkalmazza:
a) fizikai védelem
– zárható rendelő
– zárható szekrény, kartoték
– elkülönített zárható kezelőhelység zárható szekrényekkel
– riasztó
– kamera
b) informatikai védelem
– tűzfal
– vírusirtó
– kódok
A vállalkozásnak jogszabályi kötelezettsége az általa kezelt személyes adatok pontos nyilvántartása.
A vállalkozás kiemelt figyelmet fordít a nyilvántartott különleges adatok és pontosságára.
A fentiek okán a vállalkozás valamennyi munkavállalójának kiemelt feladata, hogy a tőle telhető legjobb módon az adatokat naprakészen és pontosan tartsa nyilván.
A vállalkozás az érintettek számára folyamatosan biztosítja az adatpontosítás lehetőségét.
5. Valamennyi érintett, akinek a vállalkozás a személyes adatait kezeli, jogosult:
– tájékoztatást kérni arról, hogy milyen okból és mely adatait kezeli a vállalkozás,
– tájékoztatást kérni azon címzettekről vagy címzettek kategóriáiról, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, nemzetközi szervezeteket,
– tájékoztatást kérni adott esetben a személyes adatok tárolásának időtartamáról, vagy ha ez nem lehetséges, az időtartam meghatározásának szempontjairól,
– kérheti az adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen,
– ha az adatokat a vállalkozás nem az érintettől gyűjtötte, a forrásukra vonatkozó valamennyi fellelhető információról tájékoztatást kérni
– tájékoztatást kérni a Hatósághoz fordulás lehetőségéről,
– tájékoztatást kérni arról, hogy hogyan érheti el a vállalkozás által kezelt adatokat,
– tájékoztatást kérni arról, hogy a vállalkozás naprakészen tartja -e az adatait, és milyen intézkedéseket hozott a naprakészen tartás érdekében,
– tájékoztatást kérni arról, hogy a vállalkozás hogyan teljesíti az adatvédelmi kötelezettségeit.
Amennyiben valamely érintett a fenti tájékoztatás egyikét kéri, azt az „érintett hozzáférési jogának” hívjuk.
Az érintett hozzáférési joga e-mailen érkezhet, a vállalkozás hermeszlabor@gmail.com elektronikus levelezési címére. A vállalkozás az ilyen igények bejelentésére űrlapot alkalmazhat, melyet az érintetteknek azonban nem kötelező alkalmazni, az elektronikus levélben történő bejelentés is érvényes bejelentésnek minősül.
A vállalkozás az érintett hozzáférési kérelmének 6 héten belüli megismételt teljesítéséért 2.000,-Ft, azaz kettőezer forint adminisztrációs díjat kérhet kérésenként. A vállalkozás az érintett kérelmét 30 (harminc) napon belül köteles teljesíteni.
Az érintettnek joga van továbbá:
– hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén a hozzájárulását visszavonni
– tiltakozni a személyes adatai kezelése ellen
– kérni az adatai más szerv/személy részére történő hiánytalan továbbítását (adathordozhatóság)
A vállalkozás minden esetben pontosan azonosítja az adatkérő személyét a kért információ kiadását megelőzően.
A vállalkozás ügyvezetője jogosult dönteni az érintett kérelméről. Ha munkavállalóhoz érkezik a megkeresés, azt haladéktalanul köteles a vállalkozás ügyvezetője részére továbbítani.
6. A vállalkozás kizárólag az alábbi személyekkel és vállalkozásokkal, hatóságokkal (a jelen szabályzatban a továbbiakban: Partner) osztja meg az érintettre vonatkozó személyes adatokat:
– CAPRYS Szolgáltató Bt, képviseli: Horváth József könyvelő, 9400 Sopron, Szent Mihály utca 18. b. épület 1. emelet 9., e-mail: info@caprys.hu: Adózási, könyviteli, bérszámfejtési és társadalombiztosítási feladatok teljesítéséhez szükséges valamennyi adat továbbításra kerül. A személyes adatok címzettjei: a Társaság adózási, könyvviteli, bérszámfejtési, társadalombiztosítási feladatait ellátó munkavállalói és adatfeldolgozói.
– Do Média Kft tárhelyszolgáltató, H-2500 Esztergom, Kossuth L. u. 54/4. www.domdom.hu, email: hello@domdom.hu,
– Tóth Árpád egyéni vállalkozó, e-mail:pcbazis@gmail.com, rendszergazdai feladatok ellátása
-SYNLAB Hungáry Kft
székhely: 1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.
adószám: 14872925-2-43
cégjegyzékszám: 01-09-923956
Bankszámlaszám: 12001008-00141035—00100007
Képviseli: Lévai Richárd ügyvezető önállóan, mint vállalkozó.
– A vállalkozással jelenleg megbízási jogviszonyban álló szakorvosok: dr. Bodnár László, dr. Faraz Nassaljan, Alkalmazotti jogviszony: dr. Szakál Adorján, dr. Barthos Gábor, Dr. Tóth Melinda altatóorvos, Dr Kim Jeasseung.
– Bokori Zoltán egyéni vállalkozó, e-mail: info[kukac]olcso-honlap.hu: marketinges feladatok ellátása
– Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (röviden:EESZT) – mely rendszerben a vállalkozás jogi kötelezettségének teljesítése (GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja) érdekében rögzíti a betegadatokat az Eütv-nek való megfelelés céljából, valamint bizonyos adatok esetén az érintett hozzájárulása alapján (önrendelkezések, bejelentések, értesítési adatok)
Fenti partnerek a GDPR rendelet által megkövetelt adatkezelési szabályoknak megfelelnek. Más személyeknek, illetve statisztikai célra a személyes adatok nem kerülnek továbbításra.
7. Az adatkezelés időtartama:
Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény 30. § (1) bekezdése alapján az egészségügyi dokumentációt – a képalkotó diagnosztikai eljárással készült felvételek, az arról készített leletek, valamint a (7) bekezdés kivételével – az adatfelvételtől számított legalább 30 évig, a (2) bekezdés alapján a képalkotó diagnosztikai eljárással készült felvételt az annak készítésétől számított 10 évig, a felvételről készített leletet a felvétel készítésétől számított 30 évig kell megőrizni. Ezen határidők az utolsó kezeléstől számítandóak.
Szerződéses partnerek esetén: Ptk. és az Art. alapján. Az adatok a szerződés teljesítését követő 1 év vagy a szavatossági igények érvényesítésére nyitva álló idő elteltével törlésre kerülnek, illetve amennyiben az érintett a hozzájárulását visszavonja, az adatok ekkor is törlésre kerülnek, kivéve az esetleges igényérvényesítéshez szükséges adatok, valamint a kiállított számlán szereplő adatok, melyeket a vállalkozó az adózás rendjéről szóló jogszabály alapján a kiállítástól számított 8 évig megőrizni köteles. Igényérvényesítés esetén annak jogerős befejezését követően a szükségtelen adatok törlésre kerülnek.
A megőrzési időt követően a papír alapon kezelt adatok megsemmisítésre kerülnek, amennyiben azok nem kerültek átadásra az érintett részére.
Az elektronikusan tárolt adatok véglegesen és helyre állításra nem alkalmas módon törlésre kerülnek.
8. A személyes adatok törlése
A vállalkozás törli a személyes adatokat, ha
- A jogszabály által előírt kötelező nyilvántartási idő letelt
- ha a hozzájárulást igénylő adatok esetén az érintett a hozzájárulását visszavonja, és az adatkezelésnek más jogalapja nincsen
- a személyes adatok kezelése valamely okból jogellenesen történt
- a személyes adatokat jogi kötelezettség teljesítése érdekében törölni kell
- a személyes adat gyermekre vonatkozik, és a szülő/ törvényes képviselő/ gyám tájékoztatása elmaradt.
A törlés szükségességének felismerése az ügyvezető feladata.
A vállalkozás nem töröl olyan adatot, mely a jogi kötelezettsége teljesítéséhez, illetőleg a jogai érvényesítéséhez szükséges.
A személyes adatok törlése végleges, és helyreállíthatatlan módon valósul meg.
9. A Facebook közösségi oldalon történő jelenlét
A Facebook-képpont olyan kód, amelynek segítségével a honlapon jelentés készül a konverziókról, célközönségek állíthatók össze, és az oldal tulajdonosa részletes elemzési adatokat kap a látogatók honlap használatáról. A Facebook remarketing pixel követőkód segítségével a weboldal látogatóinak személyre szabott ajánlatokat, hirdetéseket jeleníthet meg a Facebook felületén. A Facebook remarketing lista nem alkalmas személyazonosításra. A Facebook Pixellel/ Facebook képponttal kapcsolatosan további információkat itt találhat: https:/www.facebook.com/business/help/651294705016616.
1) Az adatkezelés jogalapja: A vállalkozás közösségi oldalon lévő profiljához kapcsolódó adatkezelés
2) Az adatkezelés célja: A vállalkozás honlapján található tartalmak közösségi oldalon történő megosztása, az erre való figyelemfelhívás, tájékoztatás a vállalkozással kapcsolatos információkról.
Kezelt adatok és céljuk:
Adat Cél
név azonosítás
használatos fotó azonosítás
hozzászólás vélemény hozzászólás kifejezése
értékelés vélemény, hangulat kifejezése
kérdés/kérés tartalma válaszadás input adata
3) Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki a vállalkozás oldalát látogatják, követik, az azon elhelyezett tartalmakhoz viszonyulnak (like/dislike), azokat megosztják saját ismerőseik között részben vagy teljes körűen.
Az adatkezelés időtartama: A leiratkozásig.
10. Az adatkezelési szabályok módosításának lehetősége:
A vállalkozás ügyvezetője fenntartja a jogot, hogy adatkezelési szabályait és ezáltal jelen tájékoztatót az érintett értesítése mellett egyoldalúan módosítsa.
11. Intézkedések adatvédelmi incidens esetén
A vállalkozás munkavállalója, együttműködő partnere adatvédelmi incidens esetén azonnal köteles értesíteni a vállalkozás ügyvezetőjét, akinek haladéktalanul vizsgálatot kell indítania az incidens kockázatának felmérésére.
A vállalkozás nyilvántartja az adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslásra tett intézkedéseket.
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságára nézve, a vállalkozás indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.
Amennyiben az adatvédelmi incidens kockázatot jelent az érintett jogaira nézve, úgy a vállalkozás legkésőbb 72 (hetvenkét) órán belül köteles azt bejelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság incidens- bejelentési nyilvántartási rendszerébe.
Adatkezelési incidens esetén Ön is bejelentést tehet az ügyvezetőnél, illetve bírósághoz fordulhat. A bíróság illetékességéről és elérhetőségeiről az alábbi honlapon tájékozódhat: www.birosagok.hu
Továbbá lehetősége van arra, hogy a felügyeleti hatóságnál, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál panaszt nyújthat be [NAIH]. A NAIH elérhetőségei: Székhely: H-1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c. Telefon: 06-1-391-1400 Email: ugyfelszolgalat@naih.hu, Honlap: www.naih.hu
Fentieken túlmenően tájékoztatjuk, hogy a vállalkozás adatkezelési szabályzattal rendelkezik, melyet bármikor kérésére rendelkezésre bocsátunk átolvasás céljából.
2021. december 01.
Kovácsné Hermesz Mária
ügyvezető